APPLICATION OF THE ACCOUNTING SIMULATION MODEL IN TEACHING TO HELP STUDENTS DEVELOP SOFT SKILLS: THE CASE OF THE SCHOOL OF ECONOMICS AND LAW, TRA VINH UNIVERSITY
Main Article Content
Abstract
The quality of accounting teams
plays a great impact on the prestige and development of enterprises. However, the current
specialized accounting training reveals many inadequacies. With the need of combining theories
with practice to improve the quality in training
accounting, the School of Economics and Law -
Tra Vinh University has developed the research
and application of the simulation accounting
model into teaching scientifically. The introduction of the model has helped to solve the existing
shortcoming in training programs that are having insufficient practice but redundant theories
resulting in graduates’ failure to meet employers’
requirements. Along with specialized knowledge,
practice on simulated accounting model is an
important content of the training program to
build career skills for students. The study aims to
detect and evaluate the performance of students
who have worked as a real accountant, thereby
building and forming their practical professional
skills to meet the employers’ requirements.
Downloads
Article Details
References
[2] Quốc hội. Luật Giáo dục 2005;2005.
[3] Đảng Cộng sản Việt Nam. Nghị quyết số 29-NQ/TW
ngày 04/11/2013 Hội nghị Trung ương 8 khóa XI về
đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo. 2013.
[4] Nancy J. Pattrick. Social skills for teenagers and
adults with esperger syndrome. Jessica Kingsley Publisher; 2008.
[5] Forland – Jeremy. Managing Teams and Technology.
UC Davis, Graduate School of management; 2006.
[6] Truong, H. T. T., Laura, R. S., Shaw, K. New Insights for Soft Skills Development in Vietnamese
Business Schools: Defining Essential Soft Skills
for Maximizing Graduates’ Career. World Academy
of Science, Engineering and Technology International Journal of Industrial and Systems Engineering.
2016;10(6):1857-1863.
[7] Roszyk-Kowalska, G. Chosen methods and tools for
measuring managerial competencies. Journal of Human Resource Management. 2016;19(2):56-62.
[8] Varela, O. E., Mead, E. L. Teamwork skill assessment: Development of a measure for academia. The
Journal of Education for Business. 2018;93(4):172-
182.
[9] Ngang, T. K, Chan, T. C., Vetriveilmany, U. D.
a. Critical Issues of Soft Skills Development in
Teaching Professional Training: Educators’ Perspectives. Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2015;205:128-133.
[10] Sở Kế hoạch Đầu tư tỉnh Trà Vinh. Báo cáo tình hình
thực hiện kế hoạch phát triển KT-XH. 2018.
[11] EVFTA. Báo cáo Hiệp định Thương mại Tự do Việt
Nam - Liên minh châu Âu về EVFTA và Ngành kế
toán, Kiểm toán Việt Nam. 2017.
[12] Vietnamworks. Báo cáo năm 2018 và dự báo năm
2019 về thị trường tuyển dụng trực tuyến tại Việt Nam.
2018.
[13] Đào Thị Đài Trang. Giải pháp nâng cao chất lượng
đào tạo ngành Kế toán trong các trường đại học ở Việt
Nam nhằm đáp ứng yêu cầu hội nhập. Kỉ yếu Hội thảo
Khoa học cấp Quốc gia về “Đổi mới và nâng cao chất
lượng đào tạo kế toán, kiểm toán theo yêu cầu hội
nhập”. 2016.