AN APPROACH TO EXPLORING EDUCATIONAL DATA

Main Article Content

Thanh Ngoc Dan Nguyen
Dinh Quoc Phung

Abstract

The article presents solutions to support students in planning their learning. The existing educational data sources are derived from student information  management system (learning results, training programs, schedules) used as a basic for exploring, analyzing and proposing suitable suggestions for each student (list of subjects that need to improve, relearning schedules, list of students who want to improve their learning results in the same subjects). The research results are a system that supports students searching their learning results as well  as suggesting them the direction of improving subject scores. The system is to reach 100% accuracy in accordance with the training data of the Information Technology students, courses 2015 and 2017 at Tra Vinh University.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Nguyen, T. and Phung, D. (2019) “AN APPROACH TO EXPLORING EDUCATIONAL DATA”, The Scientific Journal of Tra Vinh University, 1(1), pp. 42-47. doi: 10.35382/18594816.1.1.2019.86.
Section
Proceeding

References

[1] Quyết định 4138/QĐ-ĐHTV ngày 09 tháng 09 năm
2016 của Hiệu trưởng Trường Đại học Trà Vinh về
Quy định đánh giá học phần.
[2] Tờ trình 01/TTr-ĐT về việc áp dụng thang điểm cộng
(B+, C+, D+) đối với các lớp đào tạo theo hệ thống
tín chỉ, chưa tốt nghiệp của Trường Đại học Trà Vinh.
[3] Microsoft ASP.NET 4, Dino Esposito, 2011.
[4] Dương Quang Thiện, Lập trình Web dùng ASP.NET
và C#, 2005