RESEARCH AND DEVELOP THE SYSTEM OF EVALUATING LEARNING SKILLS FOR APLIED INFORMATIC SUBJECT BASED ON COMPUTER
Abstract
In the twenty-first century, in Vietnam, educational reforms have been a critical movement mandated by the government. that the most fundamental element is to modify the testing and evaluating methods to learners’ learning skills and competencies, since it reflects educational outputs. In this research, we create a In the twenty-first century, in Vietnam, educational reforms have been a critical movement mandated by the government. that the most fundamental element is to modify the testing and evaluating methods to learners’ learning skills and competencies, since it reflects educational outputs. In this research, we create a
Downloads
References
Hội nghị lần thứ 8, Ban Chấp hành Trung ương Đảng
khóa XI (Nghị quyết số 29-NQ/TW) “Về đổi mới căn
bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu
công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế
thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập
quốc tế"; 2013. 29-NQ/TW.
[2] Edward F Crawley, Johan Malmqvist, Soren ¨ Ostlund, ¨
Doris R Brodeur. Rethinking Engineering Education -
The CDIO Approach. Springer. 2007;.
[3] United Nations Education S, Cultural Organization.
The four pillars of learning; 2017. Truy cập từ:
http://www.unesco.org/new/en/education/networks/
global-networks/aspnet/about-us/strategy/the-fourpillars-of-learning/ [truy cập ngày 13/5/2017].
[4] Bộ Thông tin và Truyền thông. Thông tư 03/2014/TTBTTTT ngày 11 tháng 3 năm 2014 của Bộ Thông tin
và Truyền thông; 2014.
[5] IIG VIET NAM. Giới thiệu về bài thi MOS; 2016.
Truy cập từ: http://www.iigvietnam.com/vi/san-phamdich-vu/cac-bai-thi-tin-hoc/microsoft-office-specialistmos/gioi-thieu-ve-bai-thi-mos.html [truy cập ngày
7/7/2017].
[6] IIG VIET NAM. Tài liệu hướng dẫn cài đặt và
sử dụng Gmetrix – MOS; 2017. Truy cập từ:
http://www.iigvietnam.com/attachments/article/1689/
HuongdanGMetrixMOS_Voucher.pdf [truy cập ngày
10/1/2017].