INFLUENCIAL FACTORS ON TOURISTS’ DECISION TO TOURISM DESTINATION: A CASE STUDY OF CHAU DOC, AN GIANG

  • Nhat Bach Ho
  • Khanh Phuong Nguyen
Keywords: Influencial factors, decision of choosing destination, tourist, Chau Doc city

Abstract

The study is conducted to identify the influential factors and to evaluate their impact on the tourists’ decision of choosing destination, in the case of Chau Doc City. The study was carried out through qualitative and quantitative methoads by making survey on 400 tourists. The  results show that eight factors influencing the tourists’ decision of choosing Chau Doc city as a destination, ranked from the strongest to the least impact including access to infrastructure, scenic environment, destination information, leisure activities, economy and politics, cuisine and shopping, history and culture, and tourism motivation.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Phương Liên. Du lịch Việt Nam 2017:

nhiều dấu ấn đặc biệt; 2017. Truy cập từ:

http://cafef.vn/du-lich-viet-nam-2017-nhieu-dau-andac-biet-20171225151209568.chn [Truy cập ngày:

/10/2018].

Tuyên giáo An Giang. Du lịch An Giang hướng

đến chuyên nghiệp bền vững; 2018. Truy cập

từ: http://tuyengiaoangiang.vn/index.php/thong-tintuyen-giao/4284-du-lich-an-giang-huong-den-chuyennghiep-ben-vung [Truy cập ngày: 30/10/2018].

Cổng thông tin điện tử An Giang. Ngành

du lịch An Giang: liên kết để phát

triển bền vững; 2018. Truy cập từ:

http://angiang.gov.vn/wps/portal/ut/p/c4/04_SB8K8xL

LM9MSSzPy8xBz9CP0os3jPoBBLczdTEwN391BD

A0cvn2DTsDADA2cLM_2CbEdFAKNdzR8/?P

C_7_IRT97F540GGU10AJLS5VV00C41_WCM_

CONTEXT=/wps/wcm/connect/web+content/agportal

/sa-thong-tin-du-lich/satin+du+lich/4abbec8046bbf31b8b5d9fb656c25a70

[Truy cập ngày: 2/10/2018].

Trần Thị Kim Thoa. Nghiên cứu các yếu tố ảnh

hưởng đến quyết định lựa chọn điểm đến du lịch của

du khách – trường hợp lựa chọn điểm đến Hội An

của khách du lịch Tây Âu – Bắc Mỹ [Luận văn Thạc

sĩ]; 2015. Trường Đại học Đà Nẵng.

Nguyễn Bá Lâm. Giáo trình Tổng quan du lịch phát

triển bền vững. Trường Đại học Kinh doanh và Công

nghệ Hà Nội; 2007.

Crompton. An Assessment of the Image of Mexico

as a Vacation Destination and the Influence of Geographical Location upon that Image. Journal of Travel

Research. 1979;17:18–24.

Crompton J L, Fakeye P C. Image Differences

between Prospective, First-Time, and Repeat Visitors

to the Lower Rio Grande Valley. Journal of Travel

Research. 1991;30:10–16.

Lawson F, M Baud-Bovy. Tourism and Recreational

Development. London: Architectural Press; 1977.

Moutinho L. Consumer Behaviour in Tourism. European Journal of Marketing. 1987;21(10):5–44.

Gartner. Image Formation Process. Journal of Travel

and Tourism Marketing. 1993;2:191–215.

Baloglu S, Brinberg D. Affective Images of

Tourism Destinations. Journal of Travel Research.

;35(4):11–15.

Walmsley D J, Young M E. Valuative images and

tourism: the use of perceptual constructs to describe

the structure of destination image. Journal of Travel

Research. 1998;36(3):65–69.

Baloglu S, McCleary K W. A model of destination image formation. Annals of Tourism Research.

;35(4):11–15.

Baloglu S, McCleary K W. US international pleasure

travellers images of four Mediterranean destinations:

a comparison of visitors and nonvisitors. Journal of

Travel Research. 1999;38(2):114–129.

Beerli A, Martín J D. Factors influencing destination

image. Tourism Management. 2004;31(3):657–681.

Trần Tiến Dũng. Phát triển du lịch bền vững ở Phong

Nha - Kẻ Bàng [Luận án Tiến sĩ]. Trường Đại học

Kinh tế Quốc dân Hà Nội; 2006.

Ibrahim E E, Gill J. A positioning strategy for a

tourist destination, based on analysis of customers’

perceptions and satisfactions. Marketing Intelligence

& Planning. 2005;23(2):172–188.

Oom do Valle P, Silva J A, Mendes J, Guerreiro M.

Tourist sactisfaction and Destination Loyalty intention: A structural and Categorical Analytisis. Journal of Business Science and applied Management.

;1(1).

Nguyễn Xuân Hiệp. Các yếu tố ảnh hưởng đến quyết

định lựa chọn điểm đến của khách du lịch: Trường

hợp điểm đến Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Phát

triển Kinh tế. 2016;27(9).

Um S, Crompton J L. The Roles of Perceived

Inhibitors and Facillitators in Pleasure Travel Destination Decisions. Journal of Travel Research.

;30(3):18–25.

Woodside A G, Lysonski S. A general model of traveler destination choice. Journal of Travel Research.

;27(4):8–14.

Keating B W, Kriz A. Outbound tourism from China:

Literature review and researd agenda. Journal of Hospitality and Tourism Management. 2008;15(2):32–41.

Wu W C. Factors affecting destination choice for inbound tourist to Taiwan [M.A thesis]; 2009. National

Cheng Kung University.

Mutinda R, Mayaka M. Application of destination

choice model: Factors influencing domestic tourist

destination choice among residents of Nairobi, Kenya.

Tourism Management. 2012;33(6):1593–1597.

Hoàng Trọng, Chu Nguyễn Mộng Ngọc. Phân tích

dữ liệu nghiên cứu với SPSS. TP. HCM: Nhà Xuất

bản Hồng Đức; 2008.

Chi C G Q, Qu H. Examining structural relationship of destination image, tourist satisfaction, and

destination loyalty: An integrated approach. Tourism

Management. 2008;29:624–632.

Bozbay Z, Ozen H. Measuring the Destinarionlmages of European Cities. The 4th World Conference

for Graduate Researchin Tourism. Hospitality and

Leisure; 2008. P. 725-738.

Nguyễn Đình Thọ. Phương pháp nghiên cứu khoa

học trong kinh doanh. Hà Nội: Nhà Xuất bản Lao

động – Xã hội; 2011.

Published
01-September-2018
How to Cite
1.
Ho N, Nguyen K. INFLUENCIAL FACTORS ON TOURISTS’ DECISION TO TOURISM DESTINATION: A CASE STUDY OF CHAU DOC, AN GIANG. journal [Internet]. 1Sep.2018 [cited 22Dec.2024];8(31):10-9. Available from: https://journal.tvu.edu.vn/tvujs_old/index.php/journal/article/view/3