FACTORS IMPACT ON THE SATISFACTION OF PART-TIME STUDENTS ON THE QUALITY OF EDUCATIONAL SUPPORT SERVICES IN TRA VINH UNIVERSITY

  • Nguyen Van Nguyen
  • Thoai Thanh Nguyen
  • Dien Son Lam
Keywords: quality of academic support services, satisfaction, part-time students

Abstract

In the market economy, academic activities have long been considered as “a kind of service” with increasingly high competition. In order to increase  competitiveness of Tra Vinh University (TVU) by improving support services for part-time students, this research has been implemented to identify factors that affect to part-time students’ satisfaction related to quality of academic support services at TVU. The research was conducted by interviewing experts and  analyzing questionnaire-based primary data with sample size n = 598 and statistical error 1 =5%. The results indicated 6 factors affecting the satisfaction of part-time students with regard to the quality of the support services at TVU including: (1) Facilities (2) Assurance, (3) Reliability, (4) Responsiveness, (5) care and (6) other Support Services. Therefore, the improvement in these factors will make students be more satisfied as well as increase competitiveness of TVU

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] Đoàn Cường, Ngọc Hà. Tọa đàm giải pháp nâng cao
chất lượng đào tạo hệ vừa làm vừa học trình độ đại
học, cao đẳng: Siết chặt hệ tại chức; 2012. Truy cập
từ: http://www.udn.vn/posts/view/407/228 [Truy cập
ngày: 16/04/2018].
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo. Thông tư 12/2017/TTBGD&ĐT về việc Ban hành Quy định về kiểm định
chất lượng cơ sở giáo dục đại học; 2017.
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo. Thông tư 06/2017/TTBGD&ĐT về việc ban hành Quy chế Đào tạo vừa
làm vừa học trình độ đại học. 15/3/ 2017; tại khoản
1, điều 8, chương II. “Chương trình đào tạo vừa làm
vừa học có nội dung như chương trình đào tạo của
ngành tương ứng theo hình thức đào tạo chính quy”;
2017.
[4] Kevin M Ellicott, Dooyoung Shin. Student Satisfaction: An alternative approach to assessing this
important concept. Journal of Higher Education
Policy and Managemen. 2002;24:197–209.
[5] Gbadosami, De Jager. Specific remedy for specific
problem: Measuring service quality in South African
higher education. Higher Education. 2010;60:251–
267.
[6] Phạm Phụ. Luận về hàng hóa: "Dịch vụ giáo
dục Đại học" và công bằng xã hội; 2017.
Truy cập từ: http://www.chungta.com/nd/tulieu-tra-cuu/luan_ve_hang_hoadich_vu_giao_duc_dai_hoc_va_cong_bang_xa_hoi-
2.html [Truy cập ngày 16/04/2018].
[7] Philip Kotler, Gary Armstrong. Principles of Marketing. Pearson Education; 2011.
[8] J Joseph Cronin Jr, Michael K Brady, G Tomas
M Hult. Assessing the effects of quality, value, and
customer satisfaction on consumer behavioral intentions in service environments. Journal of Retailing.
2000;76:193–218.
[9] Parasuraman, Grewal. Serving customers and consumers effectively in the twenty-first century: A
conceptual framework and overview. Journal the
Academy of Marketing Science. 2000;28:9–16.
[10] Sherry, Bhat, Beaver, Ling. Students’ as customers:
The expectations and perceptions of local and international students. HERDSA Conference proceedings;
2004.
[11] Nguyễn Thị Xuân Hương, Nguyễn Thị Phượng, Vũ
Thị Hồng Loan. Các nhân tố ảnh hưởng đến sự hài
lòng của sinh viên với điều kiện cơ sở vật chất và phục
vụ của Trường Đại học Lâm nghiệp. Tạp chí Khoa
học và Công nghệ Lâm nghiệp. 2016;2:163–172
[12] Đặng Nguyễn Thảo Hiền. Đánh giá sự hài lòng của
sinh viên về chất lượng dịch vụ đào tạo tại Trường
Đại học Sư phạm Kỹ thuật Vĩnh Long [Luận văn
Thạc sĩ]; 2015. Trường Đại học Trà Vinh.
[13] Phạm Thị Liên. Chất lượng dịch vụ đào tạo và sự
hài lòng của người học Trường hợp Trường Đại học
Kinh tế, Đại học Quốc gia Hà Nội. Tạp chí Khoa học
Đại học Quốc gia Hà Nội: Kinh tế và Kinh doanh.
2016;32(4):81–89.
[14] Nguyễn Thị Hồng Nga. Các nhân tố ảnh hưởng đến
chất lượng đào tạo theo hình thức vừa làm vừa học
ở Việt Nam hiện nay. In: Giải pháp đảm bảo chất
lượng cho việc đào tạo hệ vừa làm vừa học tại các
trường cao đẳng đại học Việt Nam; 2013. Trường Đại
học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
[15] Parasuraman, Valarie A Zeithaml, Leonard L Berry.
A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research. Journal of Marketing.
1985;49:41–50.
[16] J Joseph Cronin Jr, Steven A Taylor. Measuring
Service Quality: A Reexamination and Extension.
Journal of Marketing. 1992;56:55–68.
[17] Amir D Aczel, Jayavel Sounderpandian. Complete
business statistics. McGraw – Hill; 2009. International Edition.
[18] Anderson J C, Gerbing D W. Structural Equation Modeling in Practice: A Review and Recommended Two-Step Approach. Psychological Bulletin.
1988;103(3):411–423.
Published
01-September-2018
How to Cite
1.
Nguyen N, Nguyen T, Lam D. FACTORS IMPACT ON THE SATISFACTION OF PART-TIME STUDENTS ON THE QUALITY OF EDUCATIONAL SUPPORT SERVICES IN TRA VINH UNIVERSITY. journal [Internet]. 1Sep.2018 [cited 22Dec.2024];8(31):20-8. Available from: https://journal.tvu.edu.vn/tvujs_old/index.php/journal/article/view/25