STRESS AND COPING STRATEGIES OF SECONDARY SCHOOL TEACHERS IN TRA CU DISTRICT, TRA VINH PROVINCE, VIETNAM

Main Article Content

Tram Dinh Thien Thach
Binh Thanh Nguyen
Trinh Thi Diem Le
Mai Thi Tuyet Tran
Vu Hoang Ho
Thuan Thien Tran

Abstract

By using a cross-sectional study, this study aimed to determine the ratio of occupational stress, stress levels and the relationship between stress status and social characteristics of the sample, factors at work, as well as how
secondary school teachers respond to stress in Tra Cu District, Tra Vinh Province. The study conducted a survey to investigate 466 teachers currently teaching at 14 secondary schools in Tra Cu District, Tra Vinh Province, from May 2020 to June 2020. Research results showed that the percentage of teachers who suffered mild stress
and severe stress was 18.9% and 8.1%, respectively. The signs of stress in teachers correlated with several factors such as job demand, work control and ways of coping at work. When the average score of the assessment “job demand” or “work control” increased by one point, the rate of stress on teachers was reduced by 23% (95% CI: 0.73 – 0.81) and 12% (95% CI: 0.84 – 0.93) respectively. By contrast, the average score of “confrontation” increased by one point  leading to 3.21 times higher (95% CI: 2.61 – 3.96) possibility of causing stress. As well as the average score of "avoidance" increased by one point, the possibility of causing stress in teachers increased 3.03 times (95% CI: 2.45 – 3.74). The findings showed that mental health problems in
teachers at secondary schools, in general and in Tra Cu District, Tra Vinh Province in particular, had not received sufficient attention. Therefore, the problems should be taken seriously not only by teachers school administration.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Thach, T., Nguyen, B., Le, T., Tran, M., Ho, V. and Tran, T. (2022) “STRESS AND COPING STRATEGIES OF SECONDARY SCHOOL TEACHERS IN TRA CU DISTRICT, TRA VINH PROVINCE, VIETNAM”, TRA VINH UNIVERSITY JOURNAL OF SCIENCE; ISSN: 2815-6072; E-ISSN: 2815-6099, 1(47), pp. 77-84. doi: 10.35382/tvujs.1.47.2022.928.
Section
Articles

References

[1] Kokkinos Constantinos M. Job stressors, personality
and burnout in primary school teachers. British Journal of Educational Psychology. 2007;77: 229–43.
[2] Công đoàn Giáo dục Việt Nam. Những khó
khăn, thách thức đối với đội ngũ giáo viên
trung học phổ thông hiện nay khi triển khai
chương trình giáo dục phổ thông mới và
giải pháp khắc phục. 2019. Truy cập từ:
http://congdoangdvn.org.vn/index.aspx?def=556&ID
=4140&CateID=550 [Ngày truy cập: 12/04/2020].
[3] Trần Thị Ái Huyên. Stress nghề nghiệp và các yếu
tố liên quan của giáo viên trung học cơ sở tại huyện
Ninh Sơn, tỉnh Ninh Thuận [Khóa luận Tốt nghiêp].
Đại học Y dược TP. Hồ Chí Minh; 2013.
[4] Cao Hoàng Vy. Stress và cách ứng phó với stress của
giáo viên trung học phổ thông tại huyện Mỏ Cày
Nam, tỉnh Bến Tre [Khóa luận Tốt nghiêp]. Trường
Đại học Y dược Thành phố Hồ Chí Minh; 2019.
[5] Đặng Khánh Hiệp. Stress và các yếu tố liên quan ở
giáo viên các trường trung học phổ thông tại thành
phố Biên Hòa, tỉnh Đồng Nai [Khóa luận Tốt nghiêp].
Trường Đại học Y dược Thành phố Hồ Chí Minh;
2018.
[6] Khương Thanh Văn. Stress và các yếu tố liên quan
của giáo viên trung học phổ thông tại thị xã Lagi,
tỉnh Bình Thuận [Khóa luận tốt nghiêp]. Trường Đại
học Y dược Thành phố Hồ Chí Minh; 2016.
[7] Đảng bộ tỉnh Trà Vinh. Khái quát đặc
điểm dân số, tự nhiên Trà Cú. 2022. Truy
cập từ: https://travinh.dcs.vn/portal/tin-tuc/chitiet?q=E8Mpgvw1tpWzg4LsYZoTOD+TW4GsTTmgM
r770c3u4spX+KwB2yDC++1asq2tgkAy [Ngày truy
cập: 12/04/2020].
[8] Zahiruddin Othman, Vevehkanandar Sivasubramaniam. Depression, Anxiety, and Stress among Secondary School Teachers in Klang, Malaysia. International Medical Journal. 2018;26(2): 71–74.
[9] JM Ravalier, J Walsh. Working conditions and
stress in the English education system. Occupational
Medicine. 2018;68(2): 129–134
[10] FJ Garcia, L Rodriguea Franco, J García Martínez.
Spanish version of the Coping Strategies Inventory.
Actas espanolas de psiquiatría ˜ . 2007;35(1).
[11] Ouellette Rachel R, Frazier Stacy L, Shernoff Elisa
S, Cappella Elise, Mehta Tara G, Marínez-Lora ˜
Ané et al. Teacher job stress and satisfaction in
urban schools: Disentangling individual, classroom,
and organizational-level influences. Behavior Therapy. 2018;49(4): 494–508.
[12] Shkembi Fleura, Melonashi Erika, Fanaj Naim. Work- ¨
place stress among teachers in Kosovo. SAGE Open.
2015;5(4): 2158244015614610.
[13] Organization World Health. Stress at
the workplace. 2007. Available from:
https://www.who.int/occupational_health/topics/stressatwp
/en/ [Accessed 15th April 2020].
[14] García-Arroyo José Antonio, Segovia Amparo Osca.
Work overload and emotional exhaustion in university
teachers: moderating effects of coping styles. Universitas Psychologica. 2019;18(2): 1–12.